SPACE NETWORK NEWS : News

Tourism

חג פסח לפנינו. מה היין המומלץ לערב ליל הסדר? המלצות ליינות יקב צובה

  • By Editorיצחק רביחיא
  • 04 16
  • 2024

 

לפני כל פסח וליל סדר אני מוצא את עצמי עם ההתלבטות איזה יין מתאים לארוחת החג. אדום? לבן? רוזה? כולם. כדי לשתף אתכם בבחירה הנכונה שוחחתי השבוע עם מנהל יקב צובה, היינן פול דאב, ישראלי וציוני, איש מקסים שעלה מדרום אפריקה בצעירותו, התיישב עם משפחתו בצובה ומייצר מדי שנה עשרות אלפי בקבוקי יין מעולים ואיכותיים. 

 

לפני שנגיע לבחירה נקדים ונספר כי יקב צובה והיינות שלו זוכים מדי שנה בתחרות הבינלאומית המוערכת TERRAVINO. זוהי תחרות בה נשפטים מדי שנה מאות יינות והיא מהחשובות בעולם, מקום שהוא חלון ראווה ליינות מישראל ומהעולם. יינות Terasa המעולים של יקב צובה זכו גם השנה בתואר הנכסף ונבחרו פה אחד.

 

יקב צובה, ממש כאן בהרי יהודה, הנו יקב ישראלי מוערך, כשר ומוביל בניהולו של פול דאב, המבוסס בלעדית על ענבי הכרמים הסובבים את הקיבוץ שהיום משתרעים על כ-450 דונם, מה שמאפשר ליווי של היינן, תכנון נכון ומעקב צמוד אחר הענבים ובשלותם. בשנת 1996 ניטעו ראשוני הגפנים על שטח של כ-100 דונם באדמת טרה רוסה, אדמה רווית היסטוריה של ייצור יין. בין הסלעים, הגיתות והטרסות העתיקות, הכרמים שגשגו.

 

עוד לפני שהפך ליינן יקב צובה, הקים פול דאב יינן היקב את 100 הדונם הראשונים של כרמי קיבוץ צובה, בבסיס התפיסה שלו מאמין דאב שאיכות היין נקבעת ברובה על פי איכות הענבים ומכאן הקשר הקרוב והחיבור שיש לו לכל גפן ולכל אשכול. היקב מייצר כ 60,000 בקבוקים מדי שנה. יינות צובה הכשרים נמכרים בחנויות היין המובחרות בארץ ובחו"ל ובהם צרפת, ארה"ב ועוד.

אישית אני ממליץ לנסוע לקיבוץ צובה, לבקר במרכז המבקרים ביקב, לראות בעין את הכרמים מסביב, תצפית נוף עוצמתית וחווייתית,  ולקנות במחירים מוזלים בחנות במקום את יינות יקב צובה, ניתן גם לשבת במרפסת המקורה וליהנות מכוס יין, ארוחה קלה ומהנוף הקסום של הכרמים מסביב.

 

ומה לגבי ההמלצה ליינות לערב ראש השנה והחגים? פול ממליץ על מספר יינות

 

סמיון סוביניון בלאן - יין לבן יבש המיוצר מ-50% ענבי סובניון בלאן ו-50% סמיון, בשיטת surlue מסורתית בורגנדית ע"י השרייה על השמרים ומיושן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. בעל ניחוחות עשירים ורעננים וחומציות מאוזנת.

 

שרדונה- יין לבן יבש המיוצר 100%ענבי שרדונה, מיושן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בשיטת surlue. יין בעל גוף בינוני, מינרליות וניחוחות קלים של פירות הדר.

 

רוזה- יין יבש המייצר מענבי קברנה פרנק. צבע אפרסק בהיר, עם ניחוחות תותים, אשכולית אדומה והדרים. בפה טעמי דובדבנים ופטל, בעל חמיצות נעימה ורעננה.

 

מרלו- יין אדום יבש המיוצר מענבי מרלו. מיושן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ליין מגוון ניחוחות של פרי אדום בשל, סיומת רעננה וטאנינים נעימים.

 

מצודה- יין אדום יבש והרמוני המיוצר מ-80% ענבי קברנה סוביניון, 15% מרלו ו-5% סירה. היין יושן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. יין קטיפתי עם סיומת ארוכה ושפע טעמים של פירות אדומים בשלים.

 

עוד ביינות תמצאו יין מזני שיראז, קברנה סוביניון, מרלו, שרדונה. מומלץ לנסות גם את יין הסירה, הסלע והפורט. נסו ותיהנו

 

לפרטים והזמנות: יקב צובה, הרי יהודה, טל: 02-5347000 או באתר https://tzubawinery.co.il/

 

קרדיט צילום: תיירות צובה

 

 


 

Life Information more +

Tourism from SNN more +