SPACE NETWORK NEWS : News

Tourism

 טיול וחופשה לשוויץ, לשפהאוזן ומפלי הריין עם המלצה ללינה במלון Vienna House

  • By Editorיצחק רביחיא
  • 06 23
  • 2024

 

הפעם אני מעוניין להמליץ על טיול לשוויץ וחופשה בעיר שפהאוזן, צמוד למפלי הריין, דווקא בימים חמים אלה של הקיץ, תהיה זו לכם חוויה ייחודית ומהנה שבה תוכלו לשלב מספר אטרקציות וטיולים בטבע היפה, בערי שוויץ ואגמיה, טיולים ושייט לאורך הריין ועוד. חוויה מפנקת ומהנה שלא תשכח לעולם. מומלץ לשהות מספר לילות בשפהאוזן הקסומה כדי לגלות ולהנות מהמפלים ומיתר האטרקציות באזור אותם אפרט.   

 

שפהאוזן היא עיירה עתיקה ואלגנטית מימי הביניים על גדת נהר הריין ובה מבוך מרהיב של סמטאות, מגדלי שעון, פסלים יפים, בתים ישנים וצבעוניים שקירותיהם לעיתים מעותרים בציורי קיר יפיפיים, כיכרות רבי חן וכמובן אתר חובה בה היא המצודה במרכז העיר העתיקה המשקיפה על העיר ועל נהר הריין.

 

העיר שפהאוזן ידועה גם כעיר שעונים ושעוני שפהאוזן הם מהיקרים בעולם. העיר העתיקה היא קטנה וניתן לטייל בה רגלית. אני ממליץ לשוטט ברחובות ללא מטרה, ליהנות מבתי הקפה, חנויות המאפים והמסעדות בעיר, לטייל לאורך הריין הצמוד לעיירה והשוצף בימים אלה ולגמוע שקט ושלווה שוויצרית רגועה וקסומה.

 

כאן ברצוני להמליץ על המלון בו שהינו בשפהאוזן – מלון Vienna House  מרשת וינדהם ( Wyndham) במיקום מנצח - צמוד לתחנת הרכבת של שפהאוזן והעיר העתיקה . במלון הנוח והמפנק 130 חדרים מהם 18 סוויטות גדולות וקטנות בשש קומות. החדרים מעוצבים ומרווחים כולם בגדלים שונים מ 23- 45 מטר וכוללים מיזוג, מקלחת נעימה, כספת, טלוויזיה, ציטוטים של משוררים וסופרים מעוטרים על הקירות, נוף לעיר העתיקה ועוד שלל פינוקים. השירות היה מופתי ואדיב תחת שרביטו המקצועי והמנוסה של המנכ"ל היינץ קרנבול. 

 

שמחתי גם להשתתף ביוזמה של המלון הנקראת BACK GREEN ומאפשרת לאורח לבחור לקבל חטיף שוקולד תמורת הסכמתו שלא לנקות את החדר בלילה השני והשלישי לשהייה. למי שמגיע עם רכב יש אפשרות לחניה בתשלום וסידור נוח לחניה ציבורית בתשלום מופחת, במיוחד בסופי שבוע. ארוחות הבוקר במלון עשירות ומהנות. ניתן לכבס חינם בשימוש במכונות הכביסה בקומה 5, ניתן גם לשכור אופניים בתשלום נוסף. המלון גם מארח קבוצות. שהינו במלון שלושה לילות ואהבנו כל רגע. חוויה בלתי נשכחת.

 

אחת ההמלצות שלי היא לאכול במסעדת המלון – BULL&BONITO  הממוקמת בלובי ומציעה חוויה גסטרונומית מהנה במיוחד הכוללת תפריט בשרים משובחים, דגים ופירות ים טעימים במיוחד, תבשילים ואוכל שוויצרי, סלטים, מנות אחרונות מענגות וגסטרונומיה ברמה גבוהה ובמחירים שפויים, זאת לצד מבחר יינות מגוון מיינות האזור, בירות, קוקטיילים ואלכוהול משובח.

 

את השהות שלנו בשפהאוזן פתחנו כאמור בהליכה ושיטוט בעיר העתיקה ולאורך הריין. העיר העתיקה משופעת בבניינים יפים, חנויות אופנה יוקרתיות, חנויות מזכרות, חנויות אמנות, חנויות שעונים ושלל מסעדות ובתי קפה שוויצרים נעימים. אהבנו את הקרירות של העיר, הכיכרות והמזרקות, הפסלים הפזורים בעיר, וכמובן הריין הזורם בסמוך.

 

האטרקציה החשובה והמרתקת ביותר, בזכותה שפהאוזן הפכה לעיר תיירות כה פופולרית היא מפלי הריין הצמודים לעיר, מרחק דקות נסיעה בלבד. לחובבי הטבע זוהי חוויה מהנה במיוחד בימים אלה שהריין שוצף וגועש.

 

מפלי הריין (Rheinfalls) הם המפלים הגדולים באירופה עם כמות עצומה של מים שיוצרת חוויה ייחודית. המפלים בגובה 23 מטרים וברוחב של 150 מטרים עם ספיקת מים של כ-700 מטר מעוקב בקיץ. המים במפלי הריין מגיעים מהרי האלפים בשוויץ ובאיטליה וזורמים לאורך כ-1200 ק"מ בעיקר בגרמניה עד לים הצפוני.

 

במקום יש חניונים מרווחים. מומלץ להתחיל מהחניון שליד טירת וורת (Schloss Wörth  ) ממנה ממשיכים בהליכה בטיילת שלאורך הנהר ומשם צופים, שטים או מטפסים על סלע הנמצא בלב המפלים. השייט עצמו הוא עוצמתי ומרהיב, אם כי אנחנו ויתרנו עליו והגענו למפלים בטיול רגלי קצר ומהנה, הצטלמנו, החסרנו פעימה ובילינו במקום מספר שעות של התבוננות וקנאה בכמות המים שבוודאי היתה פותרת לנו בישראל הרבה בעיות. ניתן לבקר במפלים גם דרך הגדה הדרומית. הכניסה נקראת טירת לאופן  (Schloss Laufen)וממנה תוכלו לרדת למפלים בדרך מרהיבה, עם מרפסת תצפית.

 

אטרקציה נוספת באזור היא ביקור באגם קונסטנץ ובעיר עצמה. אגם קונסטנץ, או בשמו הגרמני בונדזי (Bondsee) הוא האגם השלישי בגודלו במרכז אירופה ויופיו טמון במימיו הכחולים, בהרים המרהיבים הצמודים אליו ובעיקר בעיירות היפיפיות והשלוות שפזורות על גדותיו.  האגם, שהיקפו כ-273 ק"מ, מהווה נקודת מפגש של שלוש מדינות: גרמניה, שוויץ בה ביקרנו ואוסטריה. האגם שופע באטרקציות כגון מסלולי רכיבה על אופניים, מגלשות הרים, אפשרויות לשייט ולנועזים שבכם צלילה או שחיה באגם ועוד.

 

בלב אגם קונסטנץ מומלץ לבקר באי הפרחים מיינאו (Mainau) באי תצוגה מרהיבה של אלפי פרחים מזנים שונים. בין היתר תמצאו כאן פסלים בשלל צורות, פינות ליטוף של חיות שונות, מפלי מים וחממה טרופית שבה אלפי סוגים של פרפרים וסחלבים. חוויה מרשימה לאוהבי טבע, יופי וגינון.

 

מומלץ כמובן לבקר גם בעיר הציורית והיפה קונסטנץ, לטייל בין המבנים המרשימים, הנמל היפיפה, להתבונן בפסלים המיוחדים, ליהנות מהאקווריום הימי החביב, המוזיאון הארכיאולוגי, מוזיאון חיל הים, מנזר המונסטר וגם להנות משלל המסעדות ובתי הקפה. העיר הגדולה בה 80,000 תושבים מציעה גם חיי לילה עשירים במיוחד ושלל מרכזי קניות, מלונות ואטרקציות. 

 

המלצה נוספת שלטעמי אסור לפספס היא ביקור בעיירה הקסומה והציורית תרתי משמע שטיין אום ריין. המדרחוב של העיירה מציע שלל בתים עתיקים מהמאה ה- 16 ואילך שקירותיהם מעותרים בציורי יד מרהיבים. עוד במקום שלל מבנים עתיקים, מזרקות יפיפיות, שלל חנויות ובתי קפה, מנזר קלויסטר ייחודי על גדות הריין ונוף מרהיב. שיטוט של כשעתיים יעניק לכם חוויה בלתי נשכחת.

 

עוד מומלץ לבקר בעיר סנט גאלן השווייצרית השוכנת דרומית לאגם, שמרכזה העתיק הוכרז כאתר שימור עולמי על ידי אונסק"ו, בין היתר בזכות אחת הספריות העתיקות בעולם שנמצאת בקתדרלה המקומית.

 

את הטיול שלנו סיימנו בטיול במרכז העיר ציריך ממנה טסנו חזרה לישראל. כאן מומלץ מאוד להתחיל בתצפית על העיר מהגבעות הסמוכות וכמובן להתמקד בעיר העתיקה של ציריך על שלל המונומנטים, הכנסיות (אחת מהן עם חלונות שעיצב מארק שגאל) המדשאות והטיילת לאורך אגם ציריך. שוויץ יפה כמו גלויה ושלווה מתמיד. נסו ותיהנו.

 

 


 

 

Life Information more +

Tourism from SNN more +