SPACE NETWORK NEWS : News

Culture

פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים יפתח ביום חמישי, 18 ביולי באירוע בבריכת הסולטן, בתוכנית השנה מספר רב של סרטים ישראלים

  • By Editorיצחק רביחיא
  • 06 24
  • 2024

מהדורתו ה-41 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח ב-18 ביולי (חמישי) כמיטב המסורת, באירוע בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמיים, מול קהל של 6,000 צופים ואורחים. פסטיבל הקולנוע הוא אחד הפרויקטים התרבותיים המהנים והחשובים בירושלים ואני מלווה את הפסטיבל מדי שנה לאורך עשרות שנים בצפייה גדולה לפני ובאהבה והערכה בזמן הפסטיבל. המלצתי היא לכו לראות. נסו ותיהנו. 

 

בפסטיבל השנה תכנית אמנותית עשירה הכוללת עשרות בכורות של סרטים מרחבי העולם, חשיפה ראשונה של מיטב הקולנוע הישראלי, כמו גם סרטים מדוברים שגרפו פרסים בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

 

התוכנית האמנותית תכלול את מיטב הקולנוע המקומי והעולמי במגוון מסגרות ותחרויות, במרכזם תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי, תחרות דיאמונד לקולנוע תיעודי ישראלי, לצד תחרויות בינלאומיות, ביכורים, קולנוע ניסיוני ועוד. הפסטיבל מחלק מדי שנה סכום של כמיליון ש"ח כפרסים בתחרויות השונות, רובם ליוצרים ולאנשי קולנוע ישראלים, לעידוד ולתמיכה באמנות הקולנוע. מנהל הפסטיבל הוא רוני מהדב-לוין.

 

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומייסדת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, נהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית והתבסס כאחד מפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם. בפסטיבל צפויים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אורחים רבי מעלה מתעשיית הקולנוע הבינלאומית לצד אנשי קולנוע ישראלים, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד.

 

התכנית הישראלית כוללת בין השאר 8 סרטים עלילתיים באורך מלא בתחרות חג'ג', 8 סרטים תיעודיים באורך מלא בתחרות דיאמונד, סרט תיעודי באורך מלא בהקרנה מיוחדת, 17 סרטים בתחרות לקולנוע ישראלי קצר, 8 סרטים בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני והקרנת העתק משוחזר של ״חיוך הגדי״ (שמעון דותן, 1986).

 

בין הסרטים שיוקרנו על כלבים ואנשים בבימויו של דני רוזנברג, המתאר מה קרה לדר בת ה- 16 שיוצאת לביתה בקיבוץ ניר־עוז כדי לחפש את כלבתה, שהלכה לאיבוד במהלך הטבח של השבת השחורה.

 

הסרט כביש הסרגל, בימוי: מיה דרייפוס על אישה צעירה נעלמת ביום קיץ לוהט, בעפולה. איש ממשפחתה לא מחפש אחריה. רק חוקרת משטרה אחת מסרבת להניח לעניין.

הסרט קרוב אליי של תום נשר, עיד של יוסף אבו מדיעם, חלב בבימויה של מאיה קניג, טרופיקנה בבימויו של עומר טובי (ביכורים), לא יום ולא לילה בבימויו של פנחס וויה (ביכורים) ומכולת של יובל שני (ביכורים).

 

במסגרת תחרות דיאמונד לקולנוע ישראלי תיעודי יוקרנו מספר סרטים ובהם טאבו: עמוס גוטמן בבימויו של שאולי מלמד , עדה, אמי האדריכלית בבימוי יעל מלמד, חוקי מדבר של אילן מוסקוביץ ודן ברונפלד, רוצה לב? של נתן רושנסקי , המושל בבימוי דנאל אל-פלג ועוד.

 

כמו כן יתקיימו הקרנות מיוחדות ובהם אגודות הכפרים בבימוי טל מיכאל ודוד אופק והקרנה מיוחדת מעותק משוחזר חדש של ארכיון הסינמטק - חיוך הגדי בבימוי שמעון דותן מ 1986

פרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים - בהמשך דרך האתר הרשמי של הפסטיבל.https://jff.org.il/he

  

קרדיט צילום : על כלבים ואנשים - דני רוזנברג / כביש הסרגל - ורד אדיר


 

Life Information more +

Tourism from SNN more +