SPACE NETWORK NEWS : News

Jerusalem

יין מצודה 2021 והיינן פול דאב, מנהל יקב צובה, זכו במדליית זהב בתחרות טרבינו היוקרתית

  • By Editorיצחק רביחיא
  • 01 31
  • 2024

חדשות טובות מגיעות מהיקב של קיבוץ צובה. יין מצודה 2021 מיקב צובה זכה השבוע במדליית זהב בתחרות טרבינו TERAVINO  היוקרתית, תחרות היין הבינלאומית מהחשובות בעולם במסגרתה שופטי יין מובילים מהארץ ומהעולם דירגו למעלה מ – 700 יינות. התחרות היא חלון הראווה ליינות מעולים מישראל ומהעולם.

 

את הפרס היוקרתי – מדליית זהב, קיבל לידיו מנהל יקב צובה, היינן פול דאב, ישראלי וציוני, איש מקסים שעלה מדרום אפריקה בצעירותו, התיישב עם משפחתו בצובה ומייצר מדי שנה עשרות אלפי בקבוקי יין מעולים ואיכותיים.  

 

בשנים קודמות זכה בתחרות גם יין טרסה של יקב צובה. יין TERASA זכה כבר בשתי מדליות זהב בתחרות הבינלאומית המוערכת TERRAVINO.

 

יקב צובה, ממש כאן בהרי יהודה, הנו יקב ישראלי מוערך, כשר ומוביל בניהולו של פול דאב, המבוסס בלעדית על ענבי הכרמים הסובבים את הקיבוץ שהיום משתרעים על כ-450 דונם, מה שמאפשר ליווי של היינן, תכנון נכון ומעקב צמוד אחר הענבים ובשלותם. בשנת 1996 ניטעו ראשוני הגפנים על שטח של כ-100 דונם באדמת טרה רוסה, אדמה רווית היסטוריה של ייצור יין. בין הסלעים, הגיתות והטרסות העתיקות, הכרמים שגשגו.

 

עוד לפני שהפך ליינן יקב צובה, הקים פול דאב יינן היקב את 100 הדונם הראשונים של כרמי קיבוץ צובה, בבסיס התפיסה שלו מאמין דאב שאיכות היין נקבעת ברובה על פי איכות הענבים ומכאן הקשר הקרוב והחיבור שיש לו לכל גפן ולכל אשכול. היקב מייצר כ 60,000 בקבוקים מדי שנה. יינות צובה הכשרים נמכרים בחנויות היין המובחרות בארץ ובחו"ל ובהם צרפת, ארה"ב ועוד.

 

מומלץ לנסוע לקיבוץ צובה, לבקר במרכז המבקרים ביקב, לראות בעין את הכרמים מסביב, תצפית נוף עוצמתית וחווייתית,  ולקנות במחירים מוזלים בחנות במקום את יינות יקב צובה, ניתן גם לשבת במרפסת המקורה וליהנות מכוס יין, ארוחה קלה ומהנוף הקסום של הכרמים מסביב. 

 

מצודה הוא יין אדום יבש והרמוני המיוצר מ-80% ענבי קברנה סוביניון, 15% מרלו ו-5% סירה. היין יושן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. יין קטיפתי עם סיומת ארוכה ושפע טעמים של פירות אדומים בשלים.

 

עוד ביינות יקב צובה תמצאו יין מזני שיראז, קברנה סוביניון, מרלו, שרדונה. מומלץ לנסות גם את יין הסירה, הסלע והפורט. נסו ותיהנו

 

יקב צובה, הרי יהודה, טל: 02-5347678 או 02-5347000

 

מרכז המבקרים ובה החנות פתוח בימי ב'- ה' : 10:00 – 16:00 ובימי שישי : 10:00 – 14:00

 

 

 


 

Life Information more +

Tourism from SNN more +