SPACE NETWORK NEWS : News

Business

פיתוח ישראלי חדשני - מכשיר נגד דכאון מז'ורי וחרדות באמצעות גירוי סנסומוטורי. בעקבות המלחמה גידול משמעותי בסובלים מדיכאון

  • By יצחק רביחיא
  • 12 19
  • 2023

בימים אלה הושלם בירושלים פיתוחו של מכשיר רפואי חדשני הנקרא בריינפולנס ומטרתו לסייע למטופלים הסובלים מדיכאון חמור וחרדות. מדובר בגישה חדשנית לטיפול בדיכאון מז'ורי ללא שימוש בתרופות, נזע חשמלי או קסדה מגנטית. טיפול שהוא ללא תופעות לוואי.

 

ד"ר אבי שושני מירושלים, האחראי על פיתוח המוצר יחד עם צוות רפואי, מדגיש כי קיימת  בעייתיות עמוקה בטיפול העכשווי בדיכאון מז'ורי, כך שחלק משמעותי מהחולים בארץ ובעולם סובלים מהתופעה ותוצאותיה ואינם מוצאים פתרון הולם.

 

בעקבות המלחמה האחרונה שפרצה ב- 7 באוקטובר, גדל משמעותית מספר המטופלים בדיכאון וחרדות ומרבית הפונים לקבלת סיוע לתופעות דיכאון וחרדות, אינם מוצאים תשובה ופתרון רפואי סביר ואף סובלים מתופעות לוואי בלתי נסבלות. מנתוני קופות החולים (מכבי שירותי בריאות ועוד) מתברר כי מאז פרוץ המלחמה נרשמה עליה של 29% במספר המטופלים המאובחנים בחרדה או בדיכאון, במיוחד בקרב נשים (37%). 

 

דו"ח גלובלי של ארגון הבריאות הלאומי הצביע באחרונה על עלייה משמעותית של 18% בשיעור הסובלים מהפרעות דיכאון בעשור האחרון. על פי הדו"ח חיים כיום בעולם כ – 322 מיליון איש הסובלים מדיכאון.

 

לדברי ד"ר שושני המכשיר החדש ופורץ הדרך מבוסס על גישה חדשנית – מהפכת בריינפולנס – גישה השונה לחלוטין מזו הקיימת, ומבוססת על מגעים סנסומוטוריים עם מודולציות של דיסקרימינציה משתנה במגעים. הטיפול החדשני במכשיר הבריינפולנס גורם לשינויים במבנה המוח וזאת על פי בדיקות של FMRI שאושרו על ידי וועדת הלסינקי ומשרד הבריאות.

 

ד"ר שושני מדגיש כי מדובר בפיתוח מכשיר רפואי ומוצר מהפכני פורץ דרך לטיפול בדיכאון מז'ורי (חמור) ובחרדות וזאת ללא תופעות לוואי. המכשיר מבוסס על שליחת גירויים ופולסים במהירות וצפיפות משתנה למרכזים במוח באופן המותאם לכל מטופל ומבוסס על צרכיו האישיים. מדובר במכשיר חדשני ולא חודרני שמיועד בסוף התהליך לשימוש אישי בביתו של המטופל ובמטרה למנוע דיכאון חמור וחרדות. מדובר במכשיר מתקדם, לא יקר שישווק בעתיד למאות אלפי מטופלים בארץ וברחבי העולם.  

 

ד"ר שושני מגלה כי מכשיר הבריינפולנס נרשם כפטנט רשום בישראל, ארה"ב, יפן, גרמניה ועוד. המכשיר החדשני, לאחר פיתוחו ושיווקו, יסייע למיליוני אנשים ברחבי העולם הסובלים ממחלות נפש כרוניות. בריינפולנס הינו לפיכך המצאה חדשנית שמטרתה לשפר את בריאות הנפש והיכולת להתגבר על דיכאון חמור, חרדות ולחץ נפשי (תעוקה) ומאפשר למטופלים את ההזדמנות לחיות ללא שימוש יומי בתרופות כימיות הפוגעות בבריאותם. שושני מדגיש כי ידוע שנוגדני דיכאון לרוב לא משפרים את מצב המטופלים. 

 

המחקר (המצ"ב) בוצע על פי הכללים הקיימים בפסיכיאטריה וסוקר מאמרים מדעיים שפורסמו בעבר. החולים שהשתתפו במחקר היו מטופלים כרוניים וכאלה שתרופות לא סייעו להם ותוצאות המחקר והטיפול במשתתפי הניסוי היו חיוביות ומשמעותיות.

 

ראוי לציין כי הניסוי הקליני בוצע בפיקוח וועדת הלסינקי של בית החולים כפר שאול בירושלים והשתתפו בו עשרות חולים כרוניים ששום טיפול לא עזר להם ובעברם סבלו מתופעות לוואי קשות.

 

ד"ר שושני מבהיר כי האתגר המרכזי שעומד בפני מערכת הבריאות כיום הוא תחום בריאות הנפש וכי בעקבות המלחמה האחרונה נגרמים לקבוצות גדולות באוכלוסייה נזקים נפשיים ובהם טראומה, חרדה ודיכאון. לדבריו משרד הבריאות חייב לפעול למתן מענה במהירות.

 

ד"ר שושני מגלה כי פנה בחודש יוני האחרון לוועדת הבריאות של הכנסת בראשותו של ח"כ אוריאל בוסו וביקש לדון בוועדה בנושא הבעייתיות של התרופות הקיימות נגד דיכאון ורצוננו להתריע על מצבם הקשה של החולים. במקביל פנה ד"ר שושני למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב וביקש גם ממנו לקיים דיון דחוף בנושא.

 

 

Life Information more +

Tourism from SNN more +